duminică, martie 14

Curiozitati noi

     Zilele trecute ma gandeam ca am trecut cu brio peste perioada intrebarilor despre dinti si limba. Micuta mea a mai crescut, cuvintele au inceput sa fie mai pe intelesul nostru (desi, vocabularul "personalizat" inca nu a iesit complet din uz) si multora dintre curiozitatile sale le gaseste o explicatie foarte... originala.
       In momentul in care ii explicam ceva, asculta cu multa atentie iar la sfarsit aproba si completeaza: "aa, da!", dupa care pleaca la treburile ei. Am uitat sa spun ca fetita mea este o persoana extrem de ocupata. Cum vine ora de masa sau de culcare, brusc o apuca cheful de colorat intr-o carticica sau isi aminteste ca mai are de construit casuta din cuburi, asa ca, imi spune raspicat: "am multe de facut!"... inainte sa apuc eu sa mai articulez vreun cuvant.
       De ieri, a descoperit ca are... oase. Imi studiaza cu atentie mainile si se minuneaza. Cred si eu, mainile mele stravezii nu au nimic in comun cu manutele ei durdulii. Urmeaza evident intrebarile.
     - Mami, da' mainile tale au oase?
     - Da mami, au oase
     - Wow... si mainile mele au oase?
     - Da scumpo, si mainile tale au oase.
     - Si Bianca are oase? (Bianca e prietena ei de la gradinita)
     - Si Bianca are.
     - Wow... da'... mama lu' Bianca are oase?
     - Si mama Biancai are oase...
     - Si mamaie are oase? (soacra mea)
     - Si mamaie...
     - Si bunica...? (mama)
     - Si bunica...
      Pauza, apoi: -Si Kiki... Kiki are si el oase? (Kiki e catelul intalnit in vara la tara la bunica si e febletea ei. In amintirea lui, toti cateii de pe strada se numesc Kiki. Insa KIKI... e unul singur!!)
     - Si Kiki are oase mami, toata lumea si toate animalele au oase. 
     Se uita lung la mine iar eu nu stiu cum sa-i explic mai pe intelesul ei care e treaba cu oasele. Pentru ca nedumerirea e mare...
     - Daca Kiki are oase... atunci de ce mananca oase? Isi mananca oasele lui!?
     - Cateii mananca mancare pentru catei... incerc eu sa-i explic, dar...
     - Ba nu. Mananca oase. Am vazut eu la "Tom si Jely".
     - Alea nu erau oase, ci doar niste biscuiti in forma de oase pentru catei.
     Concluzie: 
     - Daca biscuitii pentru catei au forma de oase, atunci de unde stiu cateii ca sunt biscuiti si nu oase?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu