sâmbătă, decembrie 17

Intru în atmosferă

Azi am văzut brazii şi m-a pocnit nostalgia Crăciunului. Mirosea frumos a brad şi lumea nu se prea înghesuia la cumpărat. Preţuri între 50 şi 250 de lei. În schimb se dădeau bine crengile. 10 lei bucata. Un cetăţean făcea socoteală: 10 lei creanga... dacă un brad are 30 de crengi (ei, na?)... îţi dai seama ce câştig are? Acum, nu ştiu unde văzu omul brad cu 30 de crengi, că ăi de erau la vâzare aveau cel mult 1,50 - 2 m şi câteva crenguţe, dar ca idee...
Piaţa era aglomerată de nu aveai unde arunca un ac. Măcelăriile pline ochi. Aceleaşi preţuri peste tot. Într-una din carmangerii oamenii se ciondăneau între ei, şi toţi, cu vânzătoarele. Toţi voiau aceeaşi pulpă de guiţător şi aveau impresia că vânzătoarele se pot mişca mai cu talent. Fata roagă oamenii să aibă răbdare că îi satisface pe toţi, dar în propriul ritm, că n-are decât două mâini şi un cap... Am fost mişcată de amabilitatea ei...

Mda... uite s-a mai scurs un an din clepsidră şi am trecut cu brio cele trei apocalipse programate de nebunii de serviciu. Mă gândesc cu groază că de-acum ne vom plictisi, dar îmi dau seama că şi 2012 se anunţă interesant. Anul viitor pe vremea asta vom aştepta febrili data de 21. Nu-mi amintesc dacă este şi altceva programat pentru vară sau toamnă. Poate vreun cutremur de 15 grade, o mărire salarială sau o tragedie aviatică în care să pierdem şi noi măcar un sfert din actuala clasă politică...
 Eh, zic şi eu, ca omu' fericit că vine Crăciunul.

O să tâmpim ascultând colinde. Personal, voi lăsa această plăcere altora şi mă voi delecta cu câteva piese clasiceAşa sunt eu de Crăciun, mai amabilă. E adevărat că intru mai greu în atmosferă, dar important e că zâmbesc tot timpul.
Nici n-am cum să nu zâmbesc. Acum e perioada aia mirifică din an, când toţi sunt amabili. Se salută cu vecinii cu care până ieri s-au înjurat de mama focului (până după sărbători, că dup-aia o iau de la capăt, cu forţe proaspete) şi îşi urează unii altora sănătate şi un an mai bun, cu mai puţine ţevi sparte.
În plus, nu ştiu dacă aţi observat, dar de Crăciun le revine tuturor memoria. Îţi dai seama de acest lucru aruncând o privire fugară în căruciorul de cumpărături al celui care se află în faţa ta la supermarket. (ei da, mai fac şi asta, că doar sunt român şi-mi pasă de aproapele meu...). Brusc, realizezi că omul dinaintea ta a fost amnezic tot anul iar acum, de Crăciun, şi-a revenit din negura uitării.  Păi altfel nu-mi explic multitudinea de cumpărături care nu au nici o legătură cu sărbătoarea sfintei ghiftuieli. Carcase de cd-uri, suporturi pentru încălţăminte, oale, electrocasnice, aparate de masaj, ondulatoare de păr, storcătoare de fructe şi multe altele.
Da ştiu, fiecare cumpără ce vrea, dar când stai la rând la casa de marcat vreo două ore şi vezi în faţa ta doar oameni cu astfel de cumpărături, parcă-ţi vine să te întorci la copacul cu flori al lui Hruşcă. Şi nu să-i cânţi.
Adică nu e ca şi cum omul nu poate trece de sărbători dacă nu-şi cumpără 20 de carcase pentru cd. Şi suport pentru pantofi + storcător de fructe.
Dar... noi să fim sănătoşi!

În altă ordine de idei, aştept cu bucurie sărbătorile, cozile de la orice şi momentul magic în care vom împodobi bradul şi-o vom păcăli pe Andreea că vine Moş Crăciun dacă merge la culcare mai devreme. Măcar anul ăsta, că după aceea mai creşte şi-mi zice că fabulez.
Despre asta voi scrie însă altă dată.
Acum sunt puţin nerăbdătoare. Am văzut o ofertă la umeraşe pentru pantaloni şi aştept cu înfrigurare ziua de mâine, să-mi cumpăr şi eu vreo 50 de bucăţi. 




10 comentarii:

  1. :)) dar vad ca n-ai iertat nimic. ba da, ai uitat ceva, ca toti devenim "mai buni" in perioada asta si facem donatii la greu. se pare ca amaratii mananca numai de Craciun, in restul anului ... sa se descurce.
    eu am recunoscut ca ma pocneste febra in perioada asta,dar nu ma transform in ipocrita.
    problema e ca se face un circ din Craciun, iar chestia cu cumparaturile, chiar nu o inteleg. hmm! poate ca de vina sunt reducerile? nu stiu pentru ca doua chestii detest: sa fac cumparaturi si sa calc rufe :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Tina,
    nu tu ai fost tinta mea. :)
    Ma enerveaza maniacii shopingului sportiv, in special de sarbatori, oricare ar fi ele. De donatii nu am uitat, dar in perioada asta, in online se desfasoara o campanie de stragere fonduri pentru operatia unui bebelus. E adevarat, campania se desfasoara de vreo 8 luni, dar lui acum ii trebuie banutii de operatie, asa ca e bine sa fie lumea darnica. :)

    Si inchei cu un secret, dar te rog sa ramana intre noi: nici mie nu-mi place sa calc rufe! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte multi braduti o sa ramana nevanduti ca in fiecare an de altfel.

    RăspundețiȘtergere
  4. :))stai linistita ca nu mi-au cazut galoanele. ai prezentat realitatea, asa este.
    cat despre donatii, eu ma refeream la cele strict alimentare+haine+ jucarii etc. care se desfasoara numai in perioada asta, contrar celor pentru operatii si tratamente medicale care se efectueaza tot timpul anului, asa cum e normal. pentru ca cei aflati in suferinta nu au nevoie decat de Craciun si de Paste, ci au nevoie tot timpul...cel putin asa cred eu.
    P.S. calcatul rufelor cred ca e boala generala :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Da-mi voie sa iti spun ca nu doar am zambit, ci am ras citind. Ai descris cu mare acuratete ce inseamna "spiritul Craciunului" la romani. Probabil suntem manati de sentimente crestinesti cand ne imbulzim in mall de parca ar veni vreo mare foamete peste noi, de-a doua zi.
    Ca sa te bucuri de bradut, cred ca va trebui sa uiti matematica "riguroasa" a invidiosilor care, in loc sa creasca brazi in apartament, le umplu de tigai de la oferta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristi,
    intr-adevar, cei care vand brazii mai bina ii arunca decat sa-i dea putin mai ieftin. Asta e.

    RăspundețiȘtergere
  7. Tina,
    restul anului, amaratii aia o duc foarte bine din lucrul ca zilier pe unde apuca. Iti dai seama ce lux au in timpul anului? Numai iarna e mai greu, ca na... iarna nu-i ca vara si... n-ai unde prasi pentru o bucata de paine si un pachet de tigari.
    Ce sa-i faci? Campanii bine gandite. Mai bine suntem eroi in pragul Craciunului decat sa ne zbatem sa o duca toti decent si in restul anului.

    RăspundețiȘtergere
  8. Blue Sky,
    normal ca doar sentimentele crestinesti ne incearca in imbulzeala de la mall... sau te-ai gandit la altceva? =))
    Nu stiu de ce, dar ingramadeala din piata si mall-uri mie imi pare asemeni unei invazii de lacuste. Ma minunez de incrancenarea cu care arunca banii pe toate prostiile ca sa aiba "o masa cum se cuvine" de Craciun, si faptul ca in restul anului se plang toti ca o duc rau. Eu un lucru stiu: daca ai salariul de mizerie tot anul, sigur acesta nu se va transforma in mostenirea matusii Tamara exact de sarbatori!

    RăspundețiȘtergere
  9. o sa faca cu brazii asa cum fac in fiecare an, decat sa le scada pretul si sa-i vanda toti, mai bine ii arunca. mare idiotenie!

    RăspundețiȘtergere
  10. Tina,
    normal ca asa vor face. Deja au sarit preturile in aer, pana la cateva sute de lei peste cele 250. Nu stiu cum isi inchipuie ca va cumpara cineva la preturile astea.

    Apropo, calcatul rufelor e boala grea la multe femei =))

    RăspundețiȘtergere