joi, ianuarie 6

Explicaţii

Dacă la ora prânzului am reuşit să plec de la grădiniţă vie şi nevătămată, nu garantez că după ce merg să-mi aduc odorul, se va întâmpla aceeaşi minune. Asta în funcţie de ce explicaţii mai dă copila mea colegilor de clasă. Acum cred că sunt necesare câteva cuvinte de "luminare".

Astăzi, după ce am schimbat-o pe Andreea în vestiarul grădiniţei şi m-am întors să aşez hainele pe un umeraş, o aud împărtăşindu-şi cunoştinţele acumulate în vacanţă, colegilor ei, la câţiva metri în spatele meu:

-Bebeluşii cresc în burta mămicilor şi de acolo îi scoate doctorul. Îi taie burta şi apoi o coase la loc, dar nu-i pune pietre în locul bebeluşului, cum i-a pus vânătorul la lup, doar o coase...

În acel moment s-a lăsat atât de linişte în jur de puteai auzi fulgii cum ating pământul... Opt perechi de ochi îmi aruncau priviri neprietenoase şi brusc s-a făcut frig. O cioară "ciripea" zglobie legănându-se pe crengile unui copac din grădină şi n-am fost foarte atentă, dar mi s-a părut că am zărit şi o barză prin apropiere zâmbindu-mi ironic.
Cu o expresie senină mi-am luat copila de mână şi ne-am îndreptat spre sala de clasă. Ne-am pupat, ne-am luat la revedere şi am plecat. Aştept cu mare interes următoarea şedinţă. :D

Totuşi sunt puţin nedumerită, oi fi greşit cu ceva?
La întrebările Andreei despre cum apar bebeluşii, mie mi s-a părut firesc să-i spun adevărul  (mai pe ocolite, ce-i drept). Explicaţia cu barza mi se pare puţin cam... Însă din ce-am observat astăzi, mi-am dat seama că nu toată lumea are aceeaşi părere. În concluzie, dacă nu mai scriu pe blog, însemnă că am fost linşată de comunitatea mamelor care adoră berzele.

14 comentarii:

  1. Ce dragut! Mie imi place cum cauta copiii explicatii la diverse probleme. Sunt foarte faini! Bine ca nu te-a pus sa-i arati cusatura!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ha ha ha! Si eu i-am spus jumate din adevar pe la 4 ani, cand m-a intrebat prima data despre subiect. :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Ha, ha! Foarte haios!
    Te-ai intrecut pe tine cu barza... =))
    Nu stiu daca ai gresit sau nu , dar acum ce mai poti face?

    Comunitatea mamelor care adora berzele... promit sa nu spun la nimeni! =))

    RăspundețiȘtergere
  4. Dreamer,
    i-am spus că mi-a pus doctorul un praf magic şi nu se mai vede cicatricea :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Arcadia,
    Andreea are 4 ani şi un pic, iar întrebările despre apariţia bebeluşilor au început de prin vară, cu pauze. Îmi dau seama că asta e vârsta când încep să-i frământe pe cei mici anumite "probleme". :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Robert,
    sunt încântată că în sfârşit a observat cineva... nici n-ai idee cât mă străduiesc =))
    Nu mai am ce să fac decât să zâmbesc amabil când vor mai apărea situaţii ca cea de mai sus.

    Iar despre comunitate... mulţumesc! Ştiam eu că se poate păstra un secret scris pe blog =))

    RăspundețiȘtergere
  7. : )))))))
    Sa fie sanatoasa comunitatea adoratoarelor de berze!si daca nu mai scrii pe blog din cauza lor,s-ar putea sa decedeze unele dintre ele! :<

    RăspundețiȘtergere
  8. Ixazaluoh,
    nu s-a întâmplat mare lucru, unele mulţumindu-se să se uite urât în continuare la mine, altele mergând puţin mai departe, adică nu şi-au mai luat rămas bun de la noi la plecare =)) Iar eu sunt afectată şi plâng într-una =))

    RăspundețiȘtergere
  9. :))) mai bine sa ii spui adevarul. Si eu am stiut de mica ca nu exista berze...si mi-a prins bine sa fiu putin mai ancorata in realitate :)

    Hugs!

    RăspundețiȘtergere
  10. Lucica,
    mulţi copii ştiu de mici că povestea cu barza e... doar o poveste, numai că unii părinţi evoluează mai greu. Basmele drăguţe şi siropoase sunt întotdeauna mai plăcute decât odioasa realitate :))

    RăspundețiȘtergere
  11. hahaha,esti afectata rau,nu?ai "ispucnit" intr-o lacrima,cum zicea cineva? :))))
    fiecare sa-si creasca copiii cum crede de cuviinta,asa ar fi cel mai intelept !

    RăspundețiȘtergere
  12. Ixazaluoh,
    =)) m-ai prins! Am "ispucnit" si de atunci nu ma mai opresc. Of, of, mai, mai... =))

    Si nuu... nu cred ca ti-ai dat seama, la noi e inca impamantenita mentalitatea de turma. Daca faci ceva diferit, vor veni 20 sa-ti spuna ca gresesti. Asta imi aminteste de povestea "Prostia omeneasca". :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Gratie Arcadiei am ajuns si eu aici. Excelenta istorisire! N-am mai ras asa de la ...cartofii cu par si restul pataniei ei... Superb!

    RăspundețiȘtergere
  14. AnDRAW,
    intamplarile care ii au ca protagonisti pe cei mici si curiozitatile lor sunt intotdeauna un deliciu!

    Bine ai venit aici, te mai astept! :)

    RăspundețiȘtergere